Om du ångrar dig

Retur

Har du inte hittat din perfekta match för bättre nätter? Då har du möjlighet att returnera enkelt och snabbt här på sidan. Men kom ihåg att kroppen behöver tid för att vänja sig vid god sömn, och därför har du 100 nätter på dig.

Sov en extra natt innan du bestämmer dig
100 nätters provperiod

Sov en extra natt innan du bestämmer dig

Innan du returnerar ditt nya köp påminner vi dig om att du har 100 nätter på dig att prova din nya sovkompis. Kroppen kan nämligen behöva upp till en månad för att vänja sig vid en ny sovprodukt. Så ta en extra natt eller två för att tänka över ditt beslut — bättre nätter kan vara precis runt hörnet.

Retur

Så här går en retur till

1

Skapa en retur nedan

Om du vill returnera en säng, måste du beställa en retur nedan. Du kommer att guidas genom hela processen på ett enkelt och smidigt sätt — du behöver bara ha din orderinformation tillgänglig.

2

Packa sängen ordentligt

Sängen du vill returnera måste demonteras och packas ordentligt i plast så att den kan stå emot väder och vind.

3

Ställ ut sängen för upphämtning

Du måste själv ställa ut sängen för upphämtning vid trottoarkanten, eftersom vår transportör inte bär produkten ned.

4

Vi återbetalar dig

Efter att vi har hämtat sängen kommer det att ta 3-5 arbetsdagar innan pengarna återbetalas till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Retur

Skapa retur

Du skapar en retur ganska enkelt genom att klicka på knappen nedan. Kom ihåg att ha din orderinformation tillgänglig.

Praktisk information

  • Du har 100 nätters returrätt från mottagandet
  • Gäller alla produkter (utom specialmått).
  • Produkten måste packas ordentligt vid retur

Vanliga frågor

  • Som kund hos Bedre Nätter har du alltid 100 nätters provperiod så att du kan testa produkten och se om det är rätt val för dig. Detta innebär naturligtvis att produkten har använts. Så länge produkten är intakt tar vi emot returen. Om produkten är kraftigt skadad kan vi tyvärr inte ta emot den som retur.

  • När produkten skickas i retur måste den vara ordentligt packad så att den inte skadas under transport. Observera att den inte behöver vara i originalförpackningen.

  • Nej, det behöver du inte.

  • De doneras antingen till en av de välgörenhetsorganisationer vi samarbetar med, eller säljs i vår outlet. På så sätt ser vi till att god sömn inte går till spillo.

Behöver du hjälp?
Kundservice

Behöver du hjälp?

Har du frågor om en produkt är rätt för dig, hur en byte går till, eller något helt annat? Då är vår kunniga kundservice redo att svara på alla frågor du kan ha.